Atsisakymas vežti

Jus gali būti atsisakyta vežti:

  • dėl saugos, saugumo arba sveikatos priežasčių arba jei neturite reikiamų kelionės dokumentų;
  • jei nepanaudojote rezervacijos, kuriai priklausė atgalinis bilietas, pirminio išvykimo bilieto;
  • jei nepanaudojote rezervacijos, kuriai priklausė keli iš eilės vykdomi skrydžiai, kito skrydžio (-ių);
  • jei neturite savo gyvūno augintinio, kurį vežatės su savimi, reikiamų dokumentų.

Jei laiku atvykote užsiregistruoti, turite galiojančią skrydžio rezervaciją ir kelionės dokumentus, tačiau jus atsisakyta vežti dėl to, kad bilietų parduota daugiau, negu yra vietų, arba dėl praktinių priežasčių, ir savanoriškai neatsisakote savo vietos, turite teisę:

  • į kompensaciją,
  • rinktis: ar susigrąžinti pinigus, vykti kitu maršrutu, ar pasirinkti vėlesnę datą,
  • į pagalbą.

Kompensacija atsisakymo vežti, atšaukimo, vėlavimo į paskirties vietą atveju

Jei oro vežėjas jums pasiūlė vykti kitu maršrutu ir jūs galutinę paskirties vietą pasiekėte pavėlavęs 2, 3 arba 4 valandomis, kompensacija gali būti sumažinta 50 %.

Jei jus atsisakyta vežti, visais atvejais turėtumėte gauti kompensaciją.

Jungiamasis skrydis. Viena rezervacija ir viena registracija  - jei jus atsisakoma vežti dėl to, kad, jungiamąjį skrydį vykdančios oro transporto bendrovės manymu, į tą skrydį būtumėte pavėlavęs (nes pirmasis jūsų skrydis buvo atidėtas), turite gauti kompensaciją.

Jungiamasis skrydis. Atskiras rezervavimas - jei turite du atskirus bilietus į du vienas po kito vykdomus skrydžius ir pirmasis skrydis atidedamas, o jūs dėl to negalite laiku užsiregistruoti į kitą skrydį, oro transporto bendrovė mokėti kompensacijos neprivalo. Tačiau jei pirmasis jūsų skrydis atidėtas daugiau kaip trims valandoms, galite gauti kompensaciją iš pirmąjį skrydį vykdžiusio vežėjo.

Ne jungiamieji skrydžiai, atskiros rezervacijos - kompensacija nepriklauso.

Pinigų grąžinimas, nukreipimas kitu maršrutu arba rezervacijos keitimas atsisakymo vežti arba skrydžio atšaukimo atveju

Oro transporto bendrovė turi jums suteikti galimybę pasirinkti tarp šių galimybių:

  • atgauti pinigus už bilietą ir, jei turite jungiamąjį skrydį, pirma pasitaikiusia proga grįžti į išvykimo oro uostą,
  • pirma pasitaikiusia proga vykti į galutinę paskirties vietą kitu maršrutu,
  • vykti kitu maršrutu vėlesnę jūsų pasirinktą dieną panašiomis kelionės sąlygomis, jei yra laisvų vietų.

Kai pasirenkate vieną iš šių galimybių, naudotis kitomis dviem galimybėmis nebegalite. Tačiau oro transporto bendrovė vis tiek turi mokėti kompensaciją.

  • Jei oro transporto bendrovė nevykdo savo pareigų pasiūlyti pirma pasitaikiusia proga vykti kitu maršrutu arba grįžti panašiomis kelionės sąlygomis, ji privalo grąžinti už skrydį sumokėtus pinigus.
  • Jei oro transporto bendrovė nepasiūlo rinktis tarp pinigų susigrąžinimo ir nukreipimo kitu maršrutu, o pati viena nusprendžia grąžinti jums už bilietą sumokėtus pinigus, turite teisę į tai, kad būtų apmokėtas dar ir pirminio bilieto ir naujojo bilieto (skrydžio panašiomis kelionės sąlygomis) kainų skirtumas.
  • Jei skrydžius pirmyn ir atgal rezervavote atskirai skirtingose oro transporto bendrovėse, ir skrydis pirmyn atšaukiamas, pinigai turi būti grąžinti tik už atšauktąjį skrydį.

Tačiau jei skrydžius pirmyn ir atgal vykdo skirtingos oro transporto bendrovės, tačiau jie priklauso tai pačiai rezervacijai, atšaukus skrydį pirmyn, turite toliau nurodytas teises.

  • Kompensacija
  • Galite rinktis, ar i) atgauti pinigus už visą bilietą (skrydžius pirmyn ir atgal), ar ii) pirmyn vykti kitu maršrutu.

Pagalba atsisakymo vežti, skrydžio atšaukimo arba vėlavimo išvykti atveju

Oro transporto bendrovės skrydžio laukiantiems keleiviams turėtų nemokamai teikti pagalbą. Kelionės sutrikdymo atveju turėtumėte kreiptis į skrydį vykdantį oro vežėją, kad nereikėtų ieškoti išeities pačiam. Skrydį vykdantis oro vežėjas turėtų, jei įmanoma, užtikrinti, kad nakvynės vietoje galėtų apsistoti neįgalieji asmenys ir juos lydintys tarnybiniai šunys. Pagalba, kurią turite gauti:

  • gaivieji gėrimai,
  • maistas,
  • nakvynė (jei numatyta išvykti kitą dieną),
  • vežimas į nakvynės vietą ir atgal į oro uostą,
  • 2 telefono skambučiai, telekso, fakso pranešimai arba e. laiškai.

Jei pagalbos negavote ir pats susimokėjote už maistą, gėrimus ir kitus dalykus, oro transporto bendrovė turėtų grąžinti jums pinigus, jei tos išlaidos buvo būtinos, pagrįstos ir tinkamos. Todėl turite išsaugoti visus čekius. Teisę į pagalbą turite tik tuomet, kai laukiate nukreipimo į galutinę paskirties vietą kitu maršrutu panašiomis kelionės sąlygomis pirma pasitaikiusia proga arba kai laukiate skrydžio atgal.

Išimtiniais atvejais oro transporto bendrovė gali nutarti suteikti mažiau pagalbos arba jos neteikti, jei dėl jos alternatyvaus arba atidėto skrydžio laukiantys keleiviai vėluotų dar labiau.

 

Nepraleisk geriausių pasiūlymų, naujienų ir patarimų! PRENUMERUOK NAUJIENLAIŠKĮ